Pages

....20 doa-doa dalam kehidupan....

~DOA DI WAKTU PAGI~
-ya ALLAH dgn ptolongan-Mu kami mengalami waktu pagi dan dgn ptolongan-Mu kami hidup dan mati,dan kepada-Mu lah tempat kami kembali.

~DOA MEMOHON KEBAIKKAN DIRI~
-ya ALLAH aku mmohonpada-Mu kebaikan hari dan kebaikkan pkara yg ad didlamnya.dan aku blindung pada-Mu dari kburukkan hari ini dan keburukkan pkara yg ad didlamnya.

~DOA MEMOHON KESABARAN~
-ya ALLAH,ya tuhan kami,limpahkanlah kesabaran ats kami,ttapkanlah kdua telapak kaki kami dan tolonglah kami thadap org2x kafir.

~DOA MEMOHON KETETAPAN IMAN~
-ya ALLAH berilah kami keimanan yg bnar dan keimanan yg tidak ad kekufuran sesudahnya.dan berikanlah kami rahmat yg dgnnye dpt mmperolehi kemuliaan karamah-Mu d'dunia & akhirat.

~DOA MEMOHON PRLINDUNGAN DR ILMU YG TIDAK BERMANFAAT~
-ya ALLAH aku berlindung kpd-Mu dr ilmu yg tidak bmanfaat,hati yg tidak khusyu' doa yg tidak d'dengar dan amal yg tidak terima.

~DOA BERLAKU MMPI BAIK~
-sgala puji bg ALLAH tuhan semesta alam.

~DOA BERLAKU MMPI BURUK~
-sgala puji bg tuhan yg tlah mnghidupkan kami stelah mematikan (menidurkan) kami,dan kpdnya lah tempat kami kembali.

~DOA MEMOHON KEBAIKAN DUNIA DAN AKHIRAT~
-YA ALLAH,ya tuhan kami berikanlah kepada kami kebaikan di dunia dan akhirat,dan peliharalah diri kami dari seksa neraka

~DOA PEMBUKA HATI~
-ya ALLAH, ya tuhanku, lapangkanlah dadaku mudahkanlah urusanku,dan bukalah simpul pengikat lisanku agar mereka memahami perkataanku

~DOA MEMOHON KETENTERAMAN HATI~
-ya ALLAH,sesungguhnya aku memohon padamu ketakutan orang yg mengenalmu,ilmu org yg takut padamu keyakinan org yg bertakwa padamu,harapan org yg meyukaimu,dan ketakwaan org yg rindu padamu.


~DOA MEMOHON PELINDUNGAN DARI FITNAH HIDUP DAN MATI~
-ya ALLAH,sesungguhnya aku berlindung padamu dari seksa neraka jahanam dan seksa kubur,dan dari fitnah mati dan hidup,dan dari kejahatan fitnah al-masih ad-ajjal.

~DOA UTK KEDUA ORG TUA~
-ya ALLAH,ampunilah aku dan kedua org tuaku,dan sayangilah keduanya sebagaimana kedaunya menyangi aku di waktu kecil.

~DOA MEMOHON AMPUN KEPADA ALLAH~
-ya ALLAH,ampunilah aku dari kesalahan ku, kebodohanku,dan keterlebihanku di dalam urusanku dan apa-apa yg engkau lebih megetahui ttg diriku

~DOA TOLAK BALA~
-ya ALLAH,singkirkan lah dari kami kerana,penyakit,mahalnya harga taun dan mati mendadak,yg kesemuanya itu tidak ada yg bisa meyingkirkannya kecuali engkau

~DOA MENGHILANGKAN MARAH~
-ya ALLAH,ampunilah dosa ku hilangkan lah marahku, dan selamatkan aku dr syaitan.

~DOA MUDAH FAHAM DAN MUDAH HAFAL~
-wahai tuhan! kurniaknlah kami fahaman dr para nabi dan hafalan para rasul,jarak mndpt ilham drpd para malaikat yg hmpir dgn-Mu juga kurniakanlah kami ksihatan wahai yg amat mgasihi.

~DOA MENDAPAT ILHAM ATAU IDEA YG BAIK~
-ya ALLAH, berilah ak ilham ptunjuk & pliharalah aku dr kjahatan.

~DOA KTIKA HENDAK MEMASUK UJIAN ATAU TEMUDUGA~
-ya ALLAH, persiapkanla kami mngenai dgn urusan kami dgn ptunjukmu.

~DOA MEMOHON KEJAYAAN~
-ya ALLAH, kau mohon kjayaan dlm pengadilan dan tempat org2x syahid, pnghidupanorg2x yg bahagia dan kemenangan mgatasi musuh.

~DOA APABILA TERLUPA~
-maha suci tuhan yg tidak pernah tidur dan tidak lupa.wahai tuhan ingatkanlah aku apa yg aku lupa.

0 ulasan:

Post a Comment

~ccuumiill~

k@u & @ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers